sábado, 29 de noviembre de 2014

Spectru politic

In mod intentionat  am scris in titlu "spectru politic" si nu "spectrul politic", pentru ca sunt mai multe decat una reprezentarile ce s-au facut conceptului "spectru politic", iar aceasta prezenta reprezentar doar vine sa se alature lor acelor reprezentari care deja sunt.

Incepusem a scrie o postare intr-o pagina a unui partid politic din Republica Moldova si, la un moment dat am vrut sa scurtez calea cu mai bine de vreo mie de vorbe si am incercat sa folosesc pentru asta o imagine "descarcata" din propria-mi tartacuta si "imprimata" pe aceasta "hartie" . . .  web.
Si scrisesem . . . asa:



Bine v-am gasit, stimati cetateni moldoveni. 
Sunt cetatean roman stiu prea putin despre
dumneavoastra si incerc a va descoperi. Nu-mi este suficient un nume de partid (indiferent cat de frumos s-ar numi el), spre a intelege spre care punct dintre cele 360º ale spectrului politic au de gand sa mearga politicienii Moldovei. Pentru ca o imagine face . . . cel putin 1000 de cuvinte, am desenat eu o imagine a acestui spectru asa cum mi-l imaginez eu. Linia albastra reprezinta potecuta, calea cea mai de-a dreptul care duce spre "democratie". 
Restul directiilor duc . . . la naiba-n praznic (nu duc nicaieri, doar mergi . . . asa ca sa fie drumul cu oameni, mergi . . .  ca sa mergi). 
Doar atat ca unii te indeparteaza mai mult iar altii mai putin de "calea cea buna". Normal ca fiecare (dintre cei ce se pun in frunte) e convins (si cauta sa te convinga) ca directia spre care merge el este "nordul", dar cand casca gura sa iti spuna care-s indiciile dupa care se orienteaza, il prinzi cu mata-n sac, daca tu chiar sti asta (problema ramane, stimate electorule, cand nu te-ai pregatit sa stii.

Cu alte cuvinte am putea spune ca, din desenul meu, se poate intelege ca drumul de la locul unde esti asezat "tu" duce inspre "rai" (directie punctul "N") sau inspre "iad" (directie punctul "S")


No hay comentarios:

Publicar un comentario