sábado, 30 de mayo de 2015

Amintiri din ceausism (01)

Prezint celor ce inca nu au dat de "sursa" asta, o colectie (bogata colectie) de programe radio-tv si alte reviste ( "Luminita", "Urzica", "Arici pogonici", "Cutezatorii", "Femeia", "Flacara", "Scanteia" si multe alte) din neagra perioada comunista.
Ca ambient politic acea perioada a fost (din punctul meu de vedere si . . . pentru mine), un "gulag", o "arestare preventiva" a unui intreg popor, o sechestrare in cadrul unei "rezervatii" cu nimic diferita de rezervatiile in care au fost sechestrati amerindienii, pe continentul american dupa ce au fost deposedati  de suportul existentei lor (pamantul de sub picioare) devenind emigranti in propria lor tara.
In acelasi timp insa, asa neagra cum a fost acea puscarie, timpul ce ni s-a scurs in ea a fost, pentru cei ce am trait in ea, timp al vietii noastre.
In acea imensa cusca, in acea imensa "gradina zoologica", ne-am nascut, ne-am botezat, am facut primii pasi la scoala, am avut "primele iubiri", am jucat la hore, la discoteci, la nunti (inclusiv la ale noastre), ne-am inmormantat de-ai nostri, ma rog, am trait ca si intr-o lume libera, cu diferenta ca intre noi si zamislitoarea noastra Natura se interpunea un . . . "patron", un nesimtit (ceausescu) care a avut nesimtirea sa se converteasca din "conducator ales pe perioada determinata" in "conducator pe viata".
Un "patron" care isi sechestrase poporul, tot asa cum un alt tembel (Josef Fritzl) isi sechestrase mai bine de 24 de ani propria-i fiica, abuzand de ea si facandu-i sapte copii (vezi si "Caso Fritzl").

Ma rog, povestea-i lunga si voi reveni asupra ei si in alte ocazii, dar vroiam sa prezint o interesanta colectie si nu am vrut sa interpreteze cineva gestul meu ca pe vreun fel de melancolie fata de acel sistem.
Pur si simplu sunt lucruri pe care le-am trait, atunci nici nu intelegeam ca sunt incarcerat, cautam cu aviditate programele radio si tv, din setea de informare, din nevoie de divertisment, din multe alte.

Multumesc pe aceasta cale aceluia care a putut aduna la un loc atata "informatie clasificata", mai ales pentru ca stiu ce inseamna sa culegi, sa selectezi, sa scanezi, sa prelucrezi, sa ai o pagina, sa o "mobilezi", sa o intretii, etc.
De fapt, ceea ce va indic sa vizitati este o colectie care nu cuprinde doar programe radio-tv ci, asa cum spuneam din inceput. si exemplare din reviste ca "Luminita", "Urzica", "Arici pogonici", "Cutezatorii", "Femeia", "Flacara", "Scanteia" si multe alte pe care le ve-ti descoperi intrand in aceasta "Arheologie tv".








No hay comentarios:

Publicar un comentario